niedziela, 16 sierpnia 2015

Three good & inspiring books

Nigdy o tym nie wspominałam, przede wszystkim dlatego, że generalnie nie lubię o sobie mówić (pisać), ale bardzo lubię książki. Przez ostatni rok przeczytałam ich jednak niezbyt wiele. Mogłabym zrzucić winę na brak czasu, ale uważam że na dobrą książkę w ciągu dnia zawsze znajdzie się chwila. Małe zainteresowanie literaturą w tym roku tłumaczę potocznie mówiąc "brakiem głowy" do czytania. W natłoku problemów, nowych doświadczeń, sytuacji w moim życiu - które fabularnie nieraz okazały się całkiem dobrą konkurencją dla literackiej fikcji wielu z wybitnych dzieł (niekoniecznie komedii).
Wczuwanie się w historie (choćby najbardziej barwne i ciekawe) bohaterów książek, przestało wydawać się takie fajne w momencie w którym w mojej głowie kłębiły się różnorakie myśli. Jednak ostatnio zainteresowałam się czymś co nie posiada fabuły i zobowiązujących do "wciągnięcia się" historii. Poradniki. Polubiłam je przede wszystkim dlatego, że w najbardziej obiektywny sposób są w stanie wytknąć nam nasze złe nawyki, postępowania i toki myślenia. Dają dużo do przemyślenia i pozwalają zrozumieć wiele sytuacji, niczego nie narzucając. 


"Planeta dobrych myśli" B. Pawlikowska


Czyta się ją bardzo szybko i przyjemnie, a treść daje sporo do myślenia pomimo mylącej okładki i sporej ilości obrazków w środku. W bardzo czytelny sposób autorka przekazuję swoje pozytywne podejście do wielu sytuacji, pokazując m.in. obrazkami jakie to dziecinnie proste. Można z niej wyciągnąć wiele cennych porad jak można cieszyć się życiem i poprawić jego jakość w banalny sposób




"To będzie najlepszy rok Twojego życia" Debbie Ford


Najlepszy poradnik jaki kiedykolwiek przeczytałam. Jednak napisze o nim najmniej, bo wydaje mi się, że każdy podejdzie do tej książki indywidualnie i odbierze to co jest w niej napisane po swojemu, w zależności od sytuacji w której się znajduje. Ale ogromnie polecam.



"Blog. Pisz. Kreuj. Zarabiaj" Tomasz Tomczyk


Myślę, że każdy początkujący (i nie tylko) bloger powinien przeczytać książkę Pana Tomka (który zapewne po raz kolejny opieprzyłby mnie za tego "Pana"). W bardzo prostolinijny sposób uświadamia o funkcjonowaniu blogosfery i radzeniu sobie z uczestniczeniem w niej. Pan Tomczyk wypuścił jeszcze 2 książki "Bloger & social media" i "Thorn" pod pseudonimem Jason Hunt - obie planuje w najbliższym czasie również  zakupić. 





Jeśli znacie jakiś fajny poradnik to polecajcie w komentarzach, chętnie przeczytam coś nowego :) 

1 komentarz :

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka